پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
پیش کدوم دکتر برم؟
پیش کدوم دکتر برم؟

برای درمان بیماری پیش کدوم متخصص برم؟

برای درمان بیماری پیش کدوم متخصص برم؟

پیش کدوم دکتر برم؟
پیش کدوم دکتر برم؟

بارها برای خیلی از ما وقتی مریض می شویم این سوال پیش می آید که پیش کدوم دکتر باید بریم ؟ با دانستن پاسخ این سوال می توانید بهتر برای درمان مشکل و یا بیماری خودتان اقدام کنید.

برای درمان هر بیماری به فوق تخصص اون بیماری مراجعه کنید…

همانطور که مطلع هستید در علم پزشکی و عناوین متخصصین ،یک سری کلماتی وجود دارد که برای خیلی از ماها کلماتی تقریبا گنگ و نا آشنا هستند که شاید معادل بیماری و یا مشکل جسمی شما باشد.پس اگر با این اصظلاحات آشنا باشیم و ریزنکاتی در این زمینه بدانید بهتر می توانید پزشک معالج خود را انتخاب کنید.

 مجله سیب: شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید از پزشکی وقت بگیرید اما مطمئن نباشید دکتری راکه انتخاب کرده‌اید می‌تواند بیماری‌تان را درمان کند یا خیر! برای مثال خیلی از افرادی که فشار خون بالا دارند نمی‌دانند که باید به متخصص قلب و عروق مراجعه کنند یا متخصص داخلی یا فوق تخصص غدد و متابولیسم یا نفرولوژیست یا حتی پزشک عمومی!

البته درمان بعضی از بیماری‌ها بین تخصص‌های مختلف پزشکی مشترک است اما وقتی با سختی از متخصصی وقت می‌گیرید و هفته‌ها برای دیدنش منتظر می‌مانید، شنیدن این جمله که «باید شما را به یکی از همکارانم ارجاع دهم» قطعا آزار‌دهنده به نظر خواهد رسید. اگر نمی‌خواهید از این به بعد چنین جمله‌ای را بشنوید و دوست دارید بدانید هر تخصصی چه بیماری‌هایی را پوشش می‌دهد، حتما این مقاله را بخوانید و به عنوان یک دایره‌المعارف برای خود نگه دارید.

  ارومیه دکتر قصط دارد به زبانی ساده به بررسی و توضیح هریک از تخصصی های پزشکی بپردازد.

 

 

پیش کدوم دکتر برم؟
پیش کدوم دکتر برم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 14 =