جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

حقیقت هایی در مورد اختلال عصبی

حقیقت هایی در مورد اختلال عصبی

در جامعه امروزه چه بسیارن افرادی که به عنوان افرادی پرتنش ،نگران یا بی حوصله و دمدمی مزاج شناخته می شوند.به این افراد ، افراد عصبی گفته میشود که به هرچیزی بیش از اندازه فکر میکنند و به راحتی از کنار هرچیزی رد نمی شوند.درست است صفت غصبی بودن صفت خوبی نیست و معمولا خطراتی برای سلامتی و شادابی بدن به همراه دارد ولی اگر شخص بتواند عصبی بودنش را به درستی مدیریت کند می تواند از ذهن بیش فعالشان سودهایی ببرند .در واقعی خیلی از افراد هیچوقت قبول نمی کتند عصبی هستند در ادامه حقایقی در مورد اینکه عصبی بودن به چه معنا می باشد را می آوری که خواندنش را به شما پیشنهاد میکنیم:

۱٫می توانند دوستان دو آتشه باشند.

کسانی که عصبی هستند همیشه میخواهند مطمئن شوند مراقب همه چیز هستند.و دوست دارند همیشه نسبت به نظر دیگران در موردشان بیش از حد آگاه باشند.این سطح از رفتار که کارشناسان به آن “اختلا عصبی سالم ” می گویندبسیار هوشیارانه می باشد.مثلا این اشخاص هیچوقت یادشان نمی رود روز تولد افراد را تبریک بگویند.

۲٫”با جریان پیش رفتن”برای این افراد ناراحت کننده است.

برای این اشخاص ،انعطاف پذیری چالش برانگیز است.چون می خواهند از شگفتی های ناخواسته پرهیز کنند برنامه ریزند.

۳٫تمایل به اضطراب دارند

درست است که اضطراب لزوما یک احساس مثبت نیست.ولی افراد عصبی سالم، می توانند از استرس به نع خودشان استفاده کنند.آنهایی مه دقت و هوشیاری بالایی دارند درست است که اضطراب دارند ولی این اضطراب وقتی به مشکلات زندگیشان فکر میکنند آنها راناتوان و بی حرکت نمی کند.بلکه آنها اضطرابشان را تحت کنترل میگیرند و این خود انگیزه ای می شود تا بفهمن که اضطرابشان مربوط به چه چیزی است.

۴٫عصبی بودن می تواند به نفع سلامتی شان باشد.

این دسته از افراد که دقت و موشکافی را با عصبی بودن به خوبی ترکیب می کنند ممکن است بهره های خوبی از تندرستی بگیرند.محققان نشان داده اند که این افراد سالم عصبی کمتر به بیمار یهای مزمن مبتلا می شوند ،التهابات کمتری در آنها رخ می دهد و وزن متعادلتری دارند.

۵٫هر تصمیمی سرنوشت ساز می شود.

هر انتخابی مهم است و هر تصمیمی که بگیرند پیامد هایی دارد ، فرقی نمی کند انتخاب همسر باشد یا یک شغل جدید و یا انتخاب غذا برای سفارش نهار.

۶٫روابط رمانتیک به آرامش شان کمک میکند.

تحقیقات نشان داده است که یک رابطه عاشقانه و رمانتیک می تواند روی شخص تاثیری متعادل کننده و بادوام داشته باشد.بارها دیده ایم که یک شخص مضطرب با دیدن شخص خاصی کاملا آرام می شود ثابت شده است که این تصادفی نیست.

۷٫همه چیز را بیش از حد تحلیل می کنند

نقطه ضعف یک فرد عصبی یک پیام منفعل-تهاجمی و یا یک تعریف و تحسین دو پهلو است.او برای اینکه بفهمد چه چیزی اشتباه است وقت زیادی را  فکر میکند و وقت زیادی را هم برای پیداکردن راه حل سپری می کند.

۸٫عادات عصبی شان می تواند منجر به هوش بالاتر شود.

تحقیقات نشان داده است که نگرانی و اضطراب می تواند موجب کسب امتیازات بهتری در تست های آی کیو شود.این را به عنوان یک جنبه مثبت در دل یک ویژگی منفی حساب کنید.استرس در حد اعتدال ،می تواند عملکرد را بهتر کند.

 

۹٫بینهایت خودآگاهند.

افراد عصبی نسبت به اعمال و افکار خود بیش از اندازه حساس هستند البته این اندازه از هوشیاری هم از نظر شخصی و هم از نظر حرفه ای می تواند بی دردسر باشد البته اگر تعادل داشته باشد.در واقع یک شخص عصبی چون خیلی به نقاط قوت و ضعفش فکر می کند با آنها بسیار آشنا می باشد و الزاما این یک صفت بد نیست.

۱۰٫معمولا به بدترین نتیجه ممکن می رسند.

افراد عصبی تمایل دارند تا نسبت به ترس و تهدید، ناکامی یا شکست یا احساسات منفی واکنش نشان دهند.در واقع این افراد بیشتر تمایل دارندنیمه خالی لیوان را ببینند.محققان نشان داده اند که هرچند این ویژگی کاملا ایده آل نیست ولی کمی بدبینی می تواند درست باشد.البته همه چیز در تعادل.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − نه =