پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

روش های درست دویدن و بدون تنش

روش های درست دویدن و بدون تنش

روش های درست دویدن و بدون تنش

۱٫دست‌ها و مچ‌ها را ریلکس کنید

سعی کنید دست‌های‌تان را راحت و ریلکس کنید. کف دست‌های‌تان باید نزدیک به مشت شدن باشد، انگار یک تخم‌مرغ در دست دارید و نمی‌خواهید در اثر فشار بشکند.

۲٫شانه‌های‌تان را پایین بیاندازید و رها کنید

شانه‌های‌تان را بالا نکشید،استخوان‌های کتف‌تان را به‌هم فشار دهید و بگذارید شانه‌ها آزادانه پایین بیافتند. هنگام دویدن مرتباً وضعیت شانه‌ها را چک کنید تا راحت و ریلکس باشند.

۳٫بازوها را با زاویه ۹۰ درجه نگه‌دارید

دونده‌ها وقتی خسته می‌شوند معمولاً دست‌های‌شان شروع می‌کند به حرکت‌کردن به‌سمت بالا و به‌طرف شانه‌ها. اگر متوجه شدید شما هم چنین حالتی دارید، بازوهای‌تان را پایین بیاندازید و تکان‌شان دهید. سپس آن‌ها را در وضعیت زاویه ۹۰ درجه با شانه‌ها و ریلکس نگه‌دارید، این وضعیت راحت‌ترین و مفیدترین فرم ممکن است.

روش های صحیح دویدن

۴٫بازوها را طرفین‌تان نگه‌دارید

بازوهای‌تان باید در طرفین بدن‌تان تاب بخورد نه این‌که روی سینه‌تان ضربدری شود. اگر بازوهای‌تان مدام چپ و راست برود یا بالا بیاید، پشت‌تان قوز شده و تنفس‌تان هم سخت‌تر می‌شود. بازوها را در پهلوهای‌تان نگه‌دارید، موازی باهم. تصور کنید که یک خط تقارن عمودی، بدن‌تان را به د ونیمه مساوی تقسیم می‌کند.

۵٫سرتان را به‌جلو خم نکنید

اگر هنگام دویدن، سرتان را به جلو بکشید، فشار زیادی به عضلات گردن و شانه‌های‌تان وارد می‌کنید که می‌تواند منجر به تنش و گرفتگی شود. سرتان را جوری نگه دارید که گوش‌های‌تان وسط شانه‌های‌تان باشد. وضعیت بدن‌تان را صاف نگه دارید.

چند نکته دیگر:

روی تنفس عمیق تمرکز کنید

از شکم‌تان نفس بکشید و با بینی و دهان‌تان دم عمیق بگیرید. تنفس شکمی به ریه‌های‌تان فضای بیشتری برای باز شدن و کشیدن اکسیژن می‌دهد. همچنین به‌شما کمک می‌کند تا از پهلودرد جلوگیری کنید. باید بیشتر احساس کنید که شکم‌تان باز و منبسط می‌شود نه قفسه سینه‌تان. بازدم را هم به آرامی و با دهان بیرون دهید.

سرعت‌تان را فوراً بالا نبرید

سعی کنید قبل از دقت و توجه به سرعت، استقامت مناسب را ایجاد کنید. وقتی تنفس‌تان هنگام دویدن راحت بود، تدریجاً سرعت را بالا ببرید.

یک ساعت قبل از دویدن مایعات ننوشید

اگر پیش از شروع دویدن مایعات بنوشید مجبور خواهید شد برای دفع مایعات اضافی، زود متوقف شوید. پس دست‌کم یک ساعت پیش از دویدن دیگر آب و مایعات ننوشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 16 =