جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
فوق تخصص گوارش و کبد
فوق تخصص گوارش و کبد

فوق تخصص گوارش و کبد

فوق تخصص گوارش و کبد به چه کسی گویند؟

چه موقع به دکتر فوق تخصص گوارش و کبد مراجعه کنیم؟

فوق تخصص گوارش و کبد

ابتدا میخواهیم بررسی کنیم که یک پزشک فوق تخصص چه دوره های آموزشی را پشت سر گذاشته است؟

پزشک عمومی: پزشکی عمومی دوره ای است که پس از دریافت دیپلم و قبولی در رشته ی پزشکی عمومی در کنکور  تجربی ، به مدت ۷ سال به طول می انجامد. این ۷ سال به سه دوره ی علوم پایه و کارآموزی و کارورزی تقسیم میشود. پس از طی این ۷ سال ، یک پزشک عمومی خواهد بود.

پزشک متخصص : یک پزشک عمومی با قبولی در یکی از رشته های تخصصی پزشکی به مدت ۲ الی ۳ سال و گاها ۴ سال به ادامه تحصیل میپردازد و متخصص آن رشته ی پزشکی میشود. این تخصص دندانپزشکان و داروسازان را نیز شامل میشود)

فوق تخصص: پس از اخذ تخصص در یکی از رشته های پزشکی، پزشک متخصص با گذراندن ۲ الی ۳ سال دیگر در یکی از زیرگروه های رشته ی تخصصی خود، به عنوان فوق تخصص پزشکی رشته ی خود شناخته میشود.

فلوشیپ: فلوشیپ دوره ای است که عمدتا کمتر از ۲ سال به طول می انجامد، و  پزشکان متخصص برای تکمیل دوره ی تخصصی خود آنرا میگذرانند و با این دوره مدرکی دریافت نمی کنند و دوره ای است که کامل جدا از دوره ی فوق تخصصی است و پزشکی که دوره ی فلوشیپ را گذرانده است، فوق تخصص تلقی نمیشود ، مگر اینکه دوره ی فوق تخصص را جداگانه گذرانده باشد.

پی اچ دی (PHD):  دوره ی پی اچ دی به مدرک دکترای ناپیوسته در رشته های علوم پایه پزشکی غیربالینی گفته میشود که به فعالیتهای دانشگاهی و تحقیقی و تدریس میپردازد.(بجز طبابت)

پس یک پزشک  فوق تخصص گوارش و کبد، پس از طی دوره ی پزشکی عمومی، و گذراندن دوره ی تخصصی داخلی و پس از آن با گذراندن دوره ی فوق تخصص گوارش و کبد، با این عنوان شناخته میشود.

گرایش هایی که یک پزشک متخصص داخلی برای فوق تخصص میتواند انتخاب نماید عبارتند از:

  1. فوق تخصص  قلب و عروق (بصورت تخصص مستقیم قلب و عروق نیز وجود دارد)
    کلیه فلوشیپهای متخصص قلب و عروق مربوط به این فوق تخصص نیز می بافوق تخصص غدد داخلی و متابولیسم
  2. فوق تخصص گوارش و کبد
  3. فوق تخصص هماتولوژی و انکولوژی (متخصص  بیماریهای خون و سرطان بالغین)
  4. فوق تخصص نفرولوژی
  5. فوق تخصص ریه (کلیک کنید)
  6. فوق تخصص روماتولوژی (متخصص  بیماریهای  روماتیسمی)
  7. فوق تخصص بیماریهای عفونی وگرمسیری
  8. فوق تخصص غدد داخلی و متابولیسم (کلیک کنید)

رشته ی فوق تخصص گوارش و کبد

فوق تخصص گوارش و کبد : پزشک فوق تخصص گوارش و کبد به بررسی بیماریهای کبد، گوارش ، آندوسکوپی و کولونوسکوپی و پانکراس و… میپردازد.

یک پزشک فوق تخصص گوارش و کبد ، چه بیماریهایی را درمان میکند؟

  • بیماریهای معده
  • بیماریهای مری
  • بیماریهای کبد
  • بیماری های چاقی و لاغری
  • بیماریهای جگر
  • بیماریهای پانکراس
  • بیماریهای لوزالمعده
  • بیماریهای حاملگی
  • بیماریهای دستگاه گوارش
  • درد شکم
  • بیماری های روده
  • آندوسکوپی از بیماران
  • کولونوسکوپی از بیماران

فوق تخصص گوارش و کبد

پزشکان داخلی ارومیه (کلیک کنید)

 

 

بهترین دکتر گوارش و کبد ارومیه – بهترین دکتر معده ارومیه – بهترین دکتر روده ارومیه – بهترین دکتر داخلی ارومیه – بهترین دکتر معده ارومیه – بهترین دکتر روده ارومیه – بهترین دکتر مری ارومیه – بهترین دکتر کبد ارومیه – بهترین دکتر درمان چاقی ارومیه – بهترین دکتر درمان لاغری ارومیه – بهترین دکتر پانکراس ارومیه – بهترین دکتر لوزالمعده ارومیه – بهترین دکتر زنان حامله ارومیه – بهترین دکتر آندوسکوپی ارومیه – بهترین دکتر گوارش ارومیه – بهترین دکتر کولونوسکوپی ارومیه – دکتر خوب گوارش در ارومیه – دکتر خوب معده در ارومیه – لیست پزشکان فوق تخصص داخلی ارومیه – دکتر فوق تخصص داخلی ارومیه – پزشکان خوب بیماریهای داخلی در ارومیه – دکتر دستگاه گوارشی در ارومیه – کدام بیماران به فوق تخصص گوارش مراجعه کنند؟

فوق تخصص گوارش و کبد, بهترین دکتر گوارشی ارومیه, دکتر دستگاه گوارشی در ارومیه, لیست پزشکان داخلی خوب در ارومیه, دکتر متخصص داخلی ارومیه, آشنایی با شغل فوق تخصص گوارش , به چه کسی پزشک فوق تخصص گوارش و کبد میگویند, تخصص های پزشکی داخلی, گرایشهای فوق تخصصی رشته متخصص پزشکی داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 19 =