سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

همه چیز در مورد متخصص ارتوپدی

تعریف متخصص ارتوپدی

برای آشنایی با متخصص ارتوپدی در ارومیه این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید. در ابتدا به معرفی مختصری از رشته ارتوپدی می پردازیم.

تعریف ارتوپدی:

در واقع ارتوپدی شاخه ای از جراحی  می باشد که در حیطه سیستم حرکتی بدن که شامل استخوان ها ، مفاصل ،عضلات و دیگر بافت هایی که در اندام های حرکتی وجود دارند فعالیت می کند.

منخصص ارتوپدی سعی می کند با روشهای جراحی و غیرجراحی به درمان مشکلات سیستم های حرکتی مثل شکستگی ،دررفتگی ،کشیدگی ،رگ به رگ شدن ، آسیب های ورزشی ، عفونت اندامها، آرتروز، تومورهای استخوانی و بیمارهای مادرزادی اندامها  بپردازد.

به این نوع متخصص  ،متخصص استخوان و مفاصل یا جراح استخوان و مفاصل یا ارتوپد نیز می گویند.زیرشاخه های رشته ارتوپدی عبارتند از:جراحی دست، جراحی شانه و آرنج، جراحی ستون مهره، جراحی لگن و مفاصل ران،جراحی زانو،جراحی پا،جراحی ارتوپدی کودکان،حراجی تومورهای سیستم حرکتی،جراحی تروما و آسیب‌های اسکلتی،جراحی آسیب‌های ورزشی

جا اندازی شکستگی‌ها، تعویض مفصل، آرتروسکوپی ،استئوتومی استخوان‌ها ، پیوند استخوان، ترمیم عصب، ترمیم یا جابجا کردن تاندون ها از شایع ترین اعمال جراحی می باشند که یک متخصص ارتوپد انجام می دهد.

تصویر زیر که تصویر یک  درخت کج بسته شده به یک تیرک می باشد  نماد ارتوپدی است.

متخصص ارتوپدی

بهترین دکتر ارتوپد در ارومیه،بهترین دکتر استخوان در ارومیه

 

،بهترین جراح استخوان در ارومیه، بهترین متخصص ارتوپد در ارومیه،جراح و متخصص ارتوپدی در ارومیه،بهترین دکتر متخصص ارتوپدی ارومیه،بهترین پزشک ارتوپد ارومیه، متخصص ارتوپد خوب در ارومیه،فوق تخصص ارتوپد در ارومیه

یک دیدگاه

  1. سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =