سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
از چه گیاهانی برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنیم؟
از چه گیاهانی برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنیم؟

از چه گیاهانی برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنیم؟

از چه گیاهانی برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنیم؟

اگر می خواهید وزن خود را کم کنید بهترین راه برای پیشرفت سالم این فرایند و موفقیت آمیز بودن آن ، تغییر نحوه خوردن و افزایش فعالیتهای روزمره می باشد. برخی از مواد گیاهی هم می توانند به شما در این امر کمک کنند که قادرند چربی های شکم را از بین ببرند در این قسمت به معرفی ۵ گیاه دارویی برتر در این زمینه می پردازیم:

هودیا گوردونی یا Hoodia gordonii یک ساکولنت بدون برگ و خواص دارویی می باشد این گیاه در آفریقای جنوبی رشد می کند و گل های آن بوی گوشت فاسد می دهند و توسط مگس ها گرده افشانی می شوند. این گیاه یک ماده موثر برای کاهش وزن می باشد هودیا به کاهش گرسنگی کمک می کند و به همین سبب می توانید بدون احساس گرسنگی کالری های کمتری دریافت کنید.

دامیانا یا damiana یک درختچه وحشی می باشد که در آمریکای مرکزی و غرب هند و مکزیک وجود دارد و از زمان های بسیار دور به عنوان یک گیاه دارویی شناخته شده است که از نظر تاریخی این گیاه را برای افزایش میل جنسی استفاده می کردند. این گیاه کاربردهای متعددی دارد ولی اخیرا محققان ثابت کرده اند که این گیاه برای کاهش وزن نیز موثر است . این گیاه وقتی همراه سایر گیاهان دیگر مصرف شود تخلیه روده را به عقب می اندازد و احساس سیری را در شخص ایجاد می کند.

گیمنما یک گیاه بومی مناطق مرکزی و غرب هند ، استرالیا و نواحی استوایی آفریقا به حساب می آید. گیاه گیمنما اغلب برای افرادی که دچار دیابت شده اند  توصیه می شود چون این گیاه می تواند سطح قند را متعادل سازد. تحقیقات نشان می دهد این گیاه جذب قند را مسدود می کند و فرد دیگر هوس خوردن موتد شیرین را نمی کند و همین امر موجب کاهش وزن در فرد می شود.

کلپ به خاط داشتن ید زیاد به کاهش وزن کمک فراوانی می کند. گیاه کلپ علاوه بر کاهش وزن می تواند عملکرد غده تیروئید را نیز تنظیم کند.

 

یکی دیگر از گیاهانی که برای لاغری و کاهش وزن پیشنهاد می شود دانه قهوه سبز می باشد. خاصیت لاغر کنندگی قهوه سبز به خاطر مواد طبیعی است که کلروژنیک نامیده می شود و  در دانه قهوه سبز یافت می شوند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =